Varför jag inte bor hos min mamma!

Frågan om jag bara bor hos min pappa och varför?
Jag vet egentligen inte hur jag ska börja. Tänkte faktiskt ta det på videoinlägg. Men kände att det kanske skulle vara alldeles för tungt.

Jag vet inte varför jag tar denna tid och berättar det här, för er. Men jag är väldigt öppen med det här bland folk. Har blivit mer öppen med det med tiden. Så är det bara, jag säger det inte för att få er att visa medlidande eller empati. Den dagens att jag ens skulle försöka få er att göra, nej sån är inte jag. Ni får har er egna tro ni, men så är det iallafall.

Ja som sagt, jag bor hos min pappa och med min bror, jag har även en syster men hon bor i Piteå. Ja jag har kontakt med henne, och den kontakten är väl bra. Visst vi träffas inte alls så ofta, men jag vet att jag alltid vars jag har henne, så det känns underbart.

Min mamma, hon bor med en annan man, och deras relation har jag ingen aning om hur den är, och jag bryr mig inte särskilt mycket heller. Jag vet egentligen inte hur jag ska skriva för att det ska låta troligt eller vad man ska säga.. Är jättedålig på sånt här, men jag har nu bott med min pappa i flera flera år.
Eftersom min mamma är alkolist och har varit det nu i ett flertal år. Men tiden har gått och det har blivit värre. Tyvärr.. Och det har jag gjort så att jag inte kunnat vara hos henne, flera orsaker..

Jag har försökt gå tillbaka till att vara några dagar hos mamma, men det gick absolut inte. Jag fungerar inte ihop med min mamma längre... jag saknar det, det gör jag verkligen. Det är som jag har sagt det senaste året... jag saknar att ha en mamma att kunde krama om och prata med. För det är ju så att man pratar inte med sin pappa om samma saker som med sin mamma.
Det var tungt, det är tungt.. men jag kämpar!

Ni där ute, som har en alkoloist som förälder, kämpa. Jag vet att det är tungt, men kämpa.
Det är inte erat fel, aldrig erat fel. Det har jag iallafall fått lära mig.
Skäms inte, inget att skämmas för.

Det finns stöd, ta den stöd som erbjuds,
Jag har fått den finaste stöden jag någonsin kunnat önskat mig, men visst det har varit negativa delar inblandat också. Men det får man ta..

Jag tackar mina vänner och kille för all stöd. Det har behövts, behövs. Jag älskar er alla!


Kommentarer
Postat av: J I L L I Z

sv: hejsan det är bra, själv? :D

2010-10-21 @ 19:20:09
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: vickan

jobbigt..:/



häner i helgen?=)

2010-10-21 @ 19:28:53
URL: http://vickany.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Hoppas du får en trevlig kväll :) du kanske med ska kolla paradise hotel ?

kram :)

2010-10-21 @ 19:37:28
URL: http://liindblaads.se
Postat av: GUE

tack :P

2010-10-21 @ 19:38:27
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Visst är de :P hehe

2010-10-21 @ 19:59:59
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Sofiaaa

Jag kommer alltid finnas för dig gumman, det hoppas jag du vet!

Kommer ställa upp för dig i vått och tort, jag bryr mig inte om du inte vill ha mig där, jag KOMMER vara där, så är det bara.

Du kommer aldrig bli av med mig.

Du är en såpass fin vän som jag aldrig vill förlora, aldrig någonsin!

Jag finns alltid, när som helst, det är bara att du hör av dig!

Förlåt om jag är som jag är ibland, men det är bara att säga till om du vill att jag ska ändra mig, jag gör allt för dig!

Du är som en syster för mig, och det älskar jag dig för.

För den du är, att du kan stå för den du är och att du är så stark!

Det finns ingen människa i hela världen som jag känner att jag litar på mer än dig, ingen alls!

Jag känner att du förstår och lyssnar på mig, till skillnad från vissa andra, tyvärr.

Så länge du känner att du kan prata och lita på mig så är jag nöjd! eller, jag är nöjd bara av att få veta att du alltid finns för mig, så som jag hoppas att jag finns för dig!

Jag älskar dig Tina, du betyder allt!

2010-10-21 @ 20:50:35
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

hehe okeej :D

2010-10-21 @ 20:54:12
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Laila

oj. stark person du är =)

2010-10-21 @ 22:23:03
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Modekungen tyckte om min design tycker du?

Hej i höstmörkret!

Lite Gaga Style:)

Det är bara att kika in och se om det är något för din garderob?



2010-10-22 @ 10:19:28
URL: http://kscollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0